Kurs i digital kommunikasjon og bruk av sosiale medier - For bakerier og konditorier
Et samfunn i endring - før og etter covid-19. Vi har alle stått i en situasjon med store endringer og omstillinger. Hvordan bruke nye utfordringer til å skape nye muligheter? Behovet for kommunikasjon, informasjon og tilgjengelighet har økt og vil fortsatt være viktig i tiden fremover. På dette kurset vil du få tips til velsmakende kommunikasjon og inspirasjon med faglig påfyll og nyttige tips som du kan ta i bruk direkte etter kurset.
Nye utfordringer - nye muligheter?
Temaer for kurset:
- Trender og kanalvalg 2021
- Hvordan lykkes med å bruke sosiale medier som virkemidler og hvilke muligheter gir dette for økt kundelojalitet og økt salg i tiden fremover?
- Bruk av FB, Instagram og youtube med eksempler
- Poster og stories med bruk av tekst, film og bilder
- Rekruttering av følgere
- Hvordan selge bakverk på nett - med eksempler
- Synergi mellom sosiale medier, hjemmesider og nettbutikk
- Tips for å drive en best mulig nettbutikk,
- Fokus på effektivitet, brukervennlighet og mersalg
- App i tillegg til nettside?
- Velge riktig betalingsløsning
- Optimalisering over Google algoritme
- Slik blir du funnet ved søk
- Hvorfor bruke gode bilder?
- Hva skal jeg egentlig med en blogg?
- Google Ads og Facebook annonsering
- Muligheter og begrensninger
- Eksempler til etterfølgelse
- Hvordan nå et begrenset publikum på en billig og effektiv måte?
- Sammenheng mellom annonsering og synlighet
Kursholdere
- Grete Brekke Klingberg
Grete Brekke Klingberg har 17 års erfaring fra kommunikasjonsbransjen og har god kjennskap til til bakeri og konditorbransjen gjennom ulike markedsførings-kommunikasjons-prosjekt i BKLF. Grete har særlig fokus på merkevarebygging, bruk av digitale og sosiale medier og PR. Hun brenner for kommunikasjonsfaget og er svært glad i ferske bakervarer.
- Caspar Rieber-Mohn
Caspar Rieber-Mohn er digital rådgiver i Færd kommunikasjon. Caspar har lang erfaring med arbeid innen digitale flater, og har en særskilt kompetanse på synlighet i søkemotorer (SEO), digital annonsering og analyse via Google Adwords og Google Analytics, samt digitale strategier. Han er glødende opptatt av digital synlighet og ny teknologi, og er en etterspurt foredragsholder om disse temaene.