Årets bakst ble kåret for 3. gang, og har etablert seg som en av de faste kategoriene i konkurransen. Sirupstynnkakebakeriet stakk av med seieren med sitt produkt "Sirupstynnkake etter Bestemors oppskrift fra Rendalen"
Baker- og konditorbransjen er dermed representert med to priser i Det Norske Måltid (DNM), som nå offisielt er definert som et nasjonalt omdømmearrangement på lik linje med Matstreif. DNM har mål om å bidra til næringsutvikling gjennom å øke etterspørselen, skape stolthet og styrke omdømmet for norsk matproduksjon.
Å delta i DNM kan ha stor betydning for bedrifter i baker- og konditorbransjen fordi det bidrar til økt vekst, kompetansebygging og synliggjøring av norske mat- og drikkeprodusenter. I tillegg kan det hjelpe til med å gjøre produktene kjente og tilgjengelige for flere forbrukere.
Kanskje har du lyst til å melde på et eller flere av dine produkter i årets konkurranse? Da kan du lese mer om konkurransen og påmelding på detnorskemaltid.no